Obserwatorzy

sobota, 10 marca 2012

tutorial, czyli krok po kroku -patchworkowy zegar

Jak obiecałam, tak też robię... kolej na kolejny tutorial w moim wykonaniu. Tym razem pokazuję, jak wykonać zdobienie patchworkowe przy użyciu papieru do decoupage.

Potrzebne materiały:

zegar z MDF'u
primer
farby akrylowe w kolorach: magnolia, pomarańczowy, czerwony, jasny brązowy, ciemny brązowy, czarny, biały
papier do decupage
nożyczki
linijka
ołówek lub żelowy pisak
pędzle: do primera, do farby, do reliefów, mały skośny
lakier

Do wykonania patchworkowego zegara użyłam gotowej surówki do zegarów.


Surówkę drewnianą pomalowałam primerem. Ważne jest, żeby primer nie był położony za grubą warstwą.


Po wyschnięciu primera, cały zegar maluję farbą w kolorze magnolii. Trzeba zwrócić uwagę, aby farba podkładowa była w najjaśniejszym, z używanych przez nas kolorów, gdyż mamy wtedy pewność, że inne, ciemniejsze kolory, bez większego problemu ją pokryją. Jeśli zajdzie taka konieczność jasną farbą malujemy przedmiot dwukrotnie.


W czasie kiedy farba nam schnie wycinam wybrane motywy z papieru do decu. Dzięki temu, że wybrany przeze mnie papier jest dość gruby, nie będę musiała przejmować się, że kolory, jakie użyję do dalszego zdobienia zegara, będą prześwitywać przez motyw.


Za pomocą ołówka (lub żelowego pisaka) i linijki dzielimy przedmiot na niewielkie elementy. Ja tym razem użyłam poziomnicy, bo akurat znajdowała się pod ręką i miała odpowiednią długość.


Kolejnym krokiem jest pokolorowanie okienek. Dla ułatwienia sobie pracy zaznaczam za pomocą ołówka jaki kolor powinien znaleźć się w każdym okienku.


Następnie przechodzę do pokolorowania okienek, zaczynając od najjaśniejszego koloru. W przypadku, jeśli kolory nie są do końca kryjące konieczne jest nawet trzykrotne malowanie.






Zdecydowałam się na domalowanie „tasiemek”. Powtórzyłam więc dzielenie przedmiotu na niewielkie elementy, które pomalowałam farbą w kolorze ciemnego brązu.




Teraz pozostaje nam tylko domalowanie motywów. Za pomocą ołówka lub żelopisu zaznaczam miejsca, w których rozmieszczę motywy.





Kolejnym krokiem jest dodanie kolejnych elementów, już w wybranym kolorze. Kropeczki robimy za pomocą drewnianego zakończenia pędzelka.


Za pomocą wąskiego płaskiego pędzelka malujemy grubsze pasy, a następnie za pomocą pędzelka do reliefów domalowujemy cienkie paseczki.






Kwiatki tworzymy za pomocą cienkiego pędzelka, dociskając go lekko pod kątem do przedmiotu.


Następnie za pomocą cienkiego pędzelka domalowujemy esy-floresy i koronki.




Kolejnym krokiem jest domalowanie fastryg.


Za pomocą ściętego pędzelka domalowuję cienie, także wokół motywów.




Przedmiot zabezpieczam przez wielokrotne lakierowanie.


Gotowy zegar wygląda tak:


9 komentarzy:

  1. Ale super!
    Dzięki za tutorial.

    OdpowiedzUsuń
  2. super kursik, zegar wyszedł znakomicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały zegar, mimo bardzo przejrzystego kursu nawet nie będę próbować, poprzestanę na podziwianiu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny zegar !!! Pomysł rewelacja ;)))
    pozdrawiam serdecznie,
    Mika ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja ciągle wracam do tego kursiku, uwielbiam wszystkie Twoje patchworki

    OdpowiedzUsuń