Obserwatorzy

czwartek, 1 marca 2012

wymianka niezbędny gadżet na nowy rok i piegusek a'la ja

Nadrabiam zaległości w blogowaniu i prezentowaniu wymiankowych niespodzianek. Zapisałam się na wymiankę na forum Pracownia.  Zadaniem wymiankowym było przygotowanie niezbędnego gadżetu na nowy roku.  Do mnie niespodzianka przyleciała od Hanji. Cieszę się z niej do tej pory i rzeczywiście okazała się niezbędnym gadżetem.






Ja niepodziankę przygotowałam dla Jagodzianki.














Ostatnio też upiekłam kolejne łatwe ciasto, które mi wyszło, więc dzielę się przepisem.

PIEGUSEK, CZYLI PROSTE CIASTO Z MAKIEM

Składniki:

1 szklanka cukru
1 szklanka mąki
1 szklanka maku (ja miałam już mielony, bo ku mojemu zdziwnieniu nigdzie nie mogłam dostać innego)
5 jajek
0,75 kostki margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
0,5 szklanki bakalii

Sposób przygotowania:
1. Margarynę roztapiamy i studzimy
2. Żółtka ucieramy z cukrem na puchatą masę
3. Dodajemy powoli mąkę, proszek do pieczenia, margarynę i mąkę. ucieramy.
4. Ubijamy pianę z jajek i powoli łączymy ją z resztą składników.
5. Dodajemy powoli bakalie.
6. Początkowo pieczemy 160 st C do momentu wyrośnięcia, potem podkręcamy piekarnik na 180 st C. Pełen czas pieczenia to około 45 min.

1 komentarz:

  1. Wymianka się udała. Mam nadzieje, że nasza również. Ciasto wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń