Obserwatorzy

sobota, 17 grudnia 2011

orzechowania ciąg dalszy

Dzisiaj będzie u  mnie kulinarnie. Na forum otwarte nadal trwa tydzień z orzechami, postanowiłam wiec podzielić sie dwoma, z wielu, moich orzechowych przepisów. Od dziecinstwa mam traumę związaną z mlekiem i nigdy w życiu nie wypiłabym szklanki ciepłego mleka... tak myślałam, dopuki nie wypiłam pierwszy raz mleka z orzechami i cynamonem. Od tego czasu wieczorową porą wypijam raz na jakiś czas taką to mieszankę.

Mleko z orzechami i przyrawami

Skladniki

szklanka mleka
5 drobno posiekanych orzechów włoskich
szczypta zmielonego imbir
1/2 łyżeczki cynamonu
2 goździki
1-2 łyżki miodu

Sposób przygotowania
1. mleko połączyć w rondelu z przyprawami
2. Zagotowac
3. Zmniejszyć ogień i gotować jeszcze 5-7 min
4. przecedzic przez sitko i gotowe


Drugim, choć też uwielbianym przeze mnie sposobem wykorzystania orzechów, jest sos pesto.

Makaron z sosem pesto

Składniki:

makaron
5 dag niesolonych orzeszków ziemnych
szklanka liści bazylii
4 ząbki czosnku
szczypta soli
parmezan
100 ml oliwy

Sposób przygotowania
1. makaron gotujemy al dente
2. Pozostałe skladniki uciekram w możdzierzu (jakbym miała melekser byłoby szybciej)
3. ucierająca wlewam oliwę
4. Makaron łączę z sosem i pogrzewam na patelni.
5. na koniec posypiję wszystko parmezanem i gotowe


 Życzę smacznego, i zapraszam, już niedlugo kolejne przepisy i oczywiście szczypta mojego ciapania!!!!!!

2 komentarze:

  1. Chetnie skusilabym sie na to twoje mleko (oczywiscie bez imbiru) ale wlasnie sie dowiedzialam, ze nie moge pic mleka :(
    Ciekawa interpretacja pesto,jedyne do czego bym sie przyczepila to podgrzewanie na patelni, pesto to jeden z tych sosow, ktore zazwyczaj miesza sie z makaronem na talerzu. To danie mozna urozmaicic dodajac troche fasolki szparagowej i ziemniaki pokrojone w kostke(mozna udotowac razem z kluchami)

    OdpowiedzUsuń